Autizmus spektrum zavar/gyermekkori autizmus, fiú (F84.0)

A gyermek sajátos nevelési igényű, kiemelt figyelmet igényel. Mozgása kiséé rendezetlen, fejlesztést igénylő. Énekeket, verseket könnyen megtanul, azonban érdeklődésbeli letapadásai vannak. Tevékenységeit többnyire jobb kézzel kivitelezi, finom mozgásai rosszul koordináltak. Korábban SON nonverbális teszttel vizsgálták, és a szakértői vélemény szerint a fiú a vizsgálat során nem beszélt, néha egy –egy szót elismételt. Feladattudata kialakulóban van, vizuomotoros koordinációja életkorától elmaradó. Figyelme rövid ideig tartható, könnyen elterelődik.

Lovasterápiára jelentkezett. Feladatokat csakis voltizshevederben végzünk. Néha lépésben vezetett lovon (Szofi), néha futószáron (Sugallat). Biztonsággal ül a lovon, bár néha utasítás nélkül kitalál feladatokat, pl: ,,Simítsd meg a ló farát!” Ezt elmondja, majd meg is teszi 🙂 Ilyenkor egy kezével kapaszkodik, a másikkal a ló farát simogatja. Nyeregben biztos vagyok benne, hogy előbb-utóbb lehemperedne. A szakértői véleménnyel szemben velem tökéletesen kommunikál, bár alaktanilag mondatai nem mindig vannak a helyén. Félelemérzete abszolút nincs se lovon, se a lovak mellett. Fő célom elsősorban kialakítani az istálló rendjét nála, mert amint nem figyelnek rá, berohan a lovak mellé karámba/boxba. Jelenleg van mit csiszolnom a viselkedésén, ami a lovardai ,,rendszabályzatot” illeti 🙂 Lóháton abszolút motivált. Színeket, számokat felismer, megnevez. Fejben 20-ig szuperül és biztosan számol. Beszéde nem mindig tiszta, picit ,,raccsol” az r-betűnél. Próbálom a feladattudatát fejleszteni, valamint a feladattartását. Ez főleg ló és állatok témakörben működik. Szókincsét a házi-és vadállat témakörrel bővítem, az állatokat megfelelően felismeri és besorolja tévesztés nélkül. Továbbá túl vagyunk a ló testrészein, sőt túl is teljesítettük. Kapott otthon egy lovas könyvet, és betéve tudja a ló főbb testrészeit. Gond nélkül megnevezi és mutatja: mar, felcomb, farokrépa, szügy, lapocka stb.

Saját testén nehezebben orientálódik. Elkezdtük összehasonlítani az ő és a ló testét. Szépen haladunk, egyre kevesebbet téveszt, ha meg kell mutatnia önmagán egy-egy testrészt.

Ügetésben voltizshevederrel biztosan ül. A tornagyakorlatokat lóháton, lépésben haladó lovon szépen, biztonsággal kivitelezi. pl.: ,,Fordulj meg a lovon, és törökülés!” Finommozgásának fejlesztése most következik még csak, hogy elértem, stabilan ül a lovon, képes kapaszkodni, figyelmét magamra tudom vonni, és meg is tudom tartani.

Megfigyelhető nála, hogy szívesen dacol. Megérkezik, várja az általam választott ló, ilyenkor néha közli: – Ma nem Szofin lovagol. Ma Sugin lovagol. 🙂 Ilyenkor közlöm vele, hogy oké, akkor ma nem lovagolsz, és elindulok a lóval. Azonnal oda ugrik, és számol: 1, 2, 3 – vagyis dobhatom fel a lóra. Hiába, értek én a gyerekekhez 😉

Letapadásait egy-egy téma nagyon jól példázza. Ha valamit a fejébe vesz szívesen hajtogatja, akár heteken át. Jelenlegi kedvenc mondataink, melyeket bármikor bármilyen élethelyzetben képes előadni: – A Szofinak a feneke. Timi néninek is van feneke. Nekem is van fenekem 🙂

Ez a weboldal sütiket használ. Az Uniós törvények értelmében kérem, engedélyezze a sütik használatát!

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close